@article{2016,title={TANAH’TA DİN ALGISININ BÜYÜ VE GİZEMLE KESİŞMESİ ÜZERİNE},abstractNode={},author={Eldar HASANOĞLU},year={2016},journal={Journal of History School}}
Eldar HASANOĞLU . 2016 . TANAH’TA DİN ALGISININ BÜYÜ VE GİZEMLE KESİŞMESİ ÜZERİNE . Journal of History School.DOI:10.14225/Joh882
Eldar HASANOĞLU.(2016).TANAH’TA DİN ALGISININ BÜYÜ VE GİZEMLE KESİŞMESİ ÜZERİNE.Journal of History School
Eldar HASANOĞLU,"TANAH’TA DİN ALGISININ BÜYÜ VE GİZEMLE KESİŞMESİ ÜZERİNE" , Journal of History School (2016)
Eldar HASANOĞLU . 2016 . TANAH’TA DİN ALGISININ BÜYÜ VE GİZEMLE KESİŞMESİ ÜZERİNE . Journal of History School . 2016. DOI:10.14225/Joh882
Eldar HASANOĞLU .TANAH’TA DİN ALGISININ BÜYÜ VE GİZEMLE KESİŞMESİ ÜZERİNE. Journal of History School (2016)
Eldar HASANOĞLU .TANAH’TA DİN ALGISININ BÜYÜ VE GİZEMLE KESİŞMESİ ÜZERİNE. Journal of History School (2016)
Format:
Eldar HASANOĞLU. (2016) .TANAH’TA DİN ALGISININ BÜYÜ VE GİZEMLE KESİŞMESİ ÜZERİNE Journal of History School
Eldar HASANOĞLU . TANAH’TA DİN ALGISININ BÜYÜ VE GİZEMLE KESİŞMESİ ÜZERİNE . Journal of History School . 2016 doi:10.14225/Joh882
Eldar HASANOĞLU."TANAH’TA DİN ALGISININ BÜYÜ VE GİZEMLE KESİŞMESİ ÜZERİNE",Journal of History School(2016)
16 Moshe Idel, “On Judaism, Jewish Mysticism and Magic”, Envisioning magic: a Princeton seminar and symposium, [ed. Peter Schafer, Hans G. Kippenberg], Brill, Leiden, 1997, 195214, s. 203.
24 Bkz. Menahem Azariyah De-Fano, Sefer Asarah Maamarot, Amsterdam, 1649, Hikur din 3:21; Aharon Greenbaum, “Şloşim Mitzvot şel Bney Noah lefi Rav Şmuel ben Hofni Gaon”, Sinai, c. 37 (1973), 203-221, s. 203.
25 Bu uygulamaların her birisiyle ilgili bkz. Ann Jeffers, Magic and Divination in Ancient Palestine and Syria, Brill, Leiden, 1996, s. 31-35, 65-70, 74-81, 96-99.
26 Tesniye 18:9-12. Burada kullanılan terminlerin Tanah’ta kullanıldığı yerlerin listesi için bkz. Steven L. Jeffers, The Cultural Power of Words:Occult terminology in Hebrew, Greek, Latin and English Bibles, Florida State University, yayınlanmamış Dr. tezi, 1989, s. 65-66.
32 Rashi, Commentary on the Torah: Bereishis/Genesis, [ed. Rabbi Nosson Scherman, Rabbi Meir Zlotowitz], Mesorah Publications, Brooklyn, 1995, 2:23, 3:15.
33 Ramban, Commentary on the Torah: Numbers, [ed. Charles B. Chavel], Shilo Publishing House, New York, 1975, s. 236.
34 Abraham ben Ezra, Commentary on the Pentateuch: Numbers (Ba-Midbar), [tr. H. Norman Strickman, Arthur M. Silver], Menorah Publishing Company, New York, 1999, s. 168-169.
46 Koç veya keçinin boynuzundan yapılmış, üflenerek çalınan çalgı aleti. Yahudi dinsel objeleri arasında önemli yer tutmaktadır. Bkz. Suzan Alalu, Yahudilikte kavram ve değerler, Gözlem, İstanbul, 1996, s. 273 ve dvm.
48 Yedi rakamının önemiyle ilgili bkz. Yitzchak Ginsburgh, The Alef Beit: Jewish thought revealed through the Hebrew letters, Jason Aronson, Northvale, 1995, s. 109-119; Michael L.
uymuştur. Ayrıca Tanrı Yahve inancı İsrailoğulları’nda İbrani Atalar’ın Munk, The wisdom in the Hebrew alphabet, 2. bsk., Mesorah Publications, Brooklyn, 1983, s. 104-111.
54 Sina öncesi dönemde Tevrat’ın bilinmesi ve ilgili konular hakkında bkz. Eldar Hasanov, Nuh Kanunları ve Nuhilik, İSAM, İstanbul, 2015, s. 158-172.
55 Midrash Leviticus Rabbah, [ed. H. Friedman, Maurice Simon], Soncino Press, London, 1939, 2:10; Tanna debe Eliyyahu: the lore of the school of Elijah, [tr. William Braude, Israel Kapstein], JPSA, Philadelphia, 1981, 7:35.
Yahudiliğe uygunluğu pek mümkün görünmemektedir. Kaynakça Abraham ben Ezra (1999), Commentary on the Pentateuch: Numbers
Publishing Company, New York. Ackerman, Susan (1992), Under every green tree: Popular Religion in
Sixth-Century Judah, Scholars Press, Atlanta. Alalu, Suzan (1996), Yahudilikte kavram ve değerler, Gözlem, İstanbul. Angel, Joseph (2009), “The use of Hebrew Bible in early Jewish
magic”, Religion Compass, 3:5, s. 785–798. Bohak, Gideon (2009), “Prolegomena to the study of Jewish magical
tradition”, Currents in Biblical Research, 8:1, 107-150. Cavendish, Richard (1990), A History of Magic, Arkana, London. Cryer, Frederick H. (1995), Divination in Ancient Israel and Its near
Amsterdam. Frazer, James G. (1992), Altın Dal: dinin ve folklorun kökeni, çev.
Mehmet H. Doğan, Payel, İstanbul, I-IV. Ginsburgh, Yitzchak (1995), The Alef Beit: Jewish thought revealed
through the Hebrew letters, Jason Aronson, Northvale. Greenbaum, Aharon (1973), “Şloşim Mitzvot şel Bney Noah lefi Rav
Şmuel ben Hofni Gaon”, Sinai, c. 37 s. 203-221. Hasanov, Eldar (2015), Nuh Kanunları ve Nuhilik, İSAM, İstanbul. Idel, Moshe (1997), “On Judaism, Jewish Mysticism and Magic”,
Hans G. Kippenberg], Brill, Leiden, s. 195-214. Jeffers, Ann (2007), “Magic and divination in ancient Israel”, Religion
Compass, 1:6, s. 628-642. Jeffers, Ann (1996), Magic and Divination in Ancient Palestine and
Syria, Brill, Leiden. Jeffers, Steven L. (1989), The Cultural Power of Words:Occult
Munk, Michael L. (1983), The wisdom in the Hebrew alphabet, 2. bsk.,
B. Noegel ve dğr.], Pennsylvania State UP, s. 1-17. Peter Schafer (1997), “Magic and religion in ancient Judaism”,
Hans G. Kippenberg], Brill, Leiden, s. 19-43. Ramban (1975), Commentary on the Torah: Numbers, [ed. Charles B.
Chavel], Shilo Publishing House, New York. Rashi (1995), Commentary on the Torah: Bereishis/Genesis, [ed. Rabbi
Nosson Scherman, Rabbi Meir Zlotowitz], Mesorah Publications, Brooklyn. Rowley, H.H. (1961), The faith of Israel, SCM Press, London. Tanna debe Eliyyahu: the lore of the school of Elijah (1981), [tr.
William Braude, Israel Kapstein], JPSA, Philadelphia. Tanyu, Hikmet (1992), “Büyü”, Türkiye Diyanet Vakfı İslam
Ansiklopedisi, c. 6, s. 501. The Babylonian Talmud (1978), [ed. Rabbi Epstein], The Soncino
Press, London, I-XVIII. Tümer, Günay (1994), “Din”, Türkiye Diyanet Vakfı İslam